Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Exploring Hubble Constant Data in an Introductory Course (2021) |
Auteurs : | Jeffrey M. Hyde |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (3/59, March 2021) |
Article en page(s) : | p. 159-161 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Astronomie ; Enseignement des sciences ; Espace ; Physique ; Téléscope |
Résumé : | Popular accounts of exciting discoveries often draw students to physics and astronomy, but at the introductory level it is challenging to connect with these in a meaningful way. The use of real astronomical data in the classroom can help bridge this gap and build valuable quantitative and scientific reasoning skills. This paper presents a strategy for studying Hubbles law and the accelerating expansion of the universe using actual data. Along with understanding the physical concepts, an explicit goal is to develop skills for analyzing data in terms of a model. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 3/59 (March 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |