Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | The use of Cultural Safety Huddle and Handover guides to improve care delivery for Black, Asian and Minority Ethnic patients (2021) |
Auteurs : | Anna King |
Type de document : | Article |
Dans : | Midwifery Digest (Midirs) (Vol. 31, n° 1, March 2021) |
Article en page(s) : | p. 45-50 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Culture ; Discrimination ; Disparités d'accès aux soins ; Groupes ethniques ; Mort périnatale ; Mortalité maternelle ; Population d'origine africaine ; Population d'origine asiatique ; Prématurité ; Racisme ; Recommandations ; Sage-femme ; Santé des minorités ; Stéréotypes |
Résumé : | The National Health Service (NHS) serves an increasingly diverse clientele in terms of ethnicity, culture and religion (Diversity UK 2020). There have been huge developments in terms of improving maternity services which have fortunately reduced maternal and neonatal mortality over the past 10 years, despite increasingly complex patients giving birth and being born in the UK (National Maternity Review 2016). However, it is concerning that, while the overall rates of maternal and neonatal mortality have reduced, certain subgroups (most notably Black and Asian heritage groups) are enduring a disproportionately larger burden of poor health outcomes. These include maternal death (including mortality from COVID-19), neonatal death, preterm birth, neonatal low birth weight and stillbirth; the reasons for these disparities are often unclear and multi-faceted (Garcia et al 2015, Draper et al 2018, Li et al 2019, Knight et al 2019, Knight et al 2020). |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
Midwifery Digest (Midirs). Vol. 31, n° 1 (March 2021) | Périodique papier | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |