Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Utility of the Flipped Classroom When Teaching Clinical Nutrition Material (2020) |
Auteurs : | Emily Riddle ; Emily Gier ; Kimberly Williams |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the academy of nutrition and dietetics (Vol. 120, n° 3, March 2020) |
Article en page(s) : | p. 351-358 |
Note générale : | doi:10.1016/j.jand.2019.09.015 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Classe inversée ; Diététique ; Enseignement professionnel ; Étudiants des professions de santé ; Motivation académique |
Résumé : | Dietetics bridges science with practical application. However, students often struggle linking fundamental science to practical interventions, which requires the application of nutrition principles. The flipped classroom may increase student engagement and improve synthesis of complex material; however, its efficacy in teaching clinical nutrition material has not been evaluated. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S221226721931370X |