Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Active learning in Mental Health Nursing - use of the Greek Chorus, dialogic knowing and dramatic methods in a university setting (2020) |
Auteurs : | Peter Donnelly ; Timothy Frawley |
Type de document : | Article |
Dans : | Nurse Education in Practice (Vol. 45, May 2020) |
Article en page(s) : | 102798 |
Note générale : | https://doi.org/10.1016/j.nepr.2020.102798 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Chant choral ; Grèce ; Méthode d'apprentissage ; Santé mentale ; Théâtre |
Résumé : | This article recounts a teaching method employed in a mental health module delivered in Ireland to international nursing students. In it the authors propose that there is a place for innovative teaching methods which combine active learning, dialogue, hard-fun and metacognition to stimulate student engagement and rich learning. We discuss an innovation Movie-shoot which incorporated role-play with an analytical commentary by a Greek Chorus of nursing students. We argue this flexible teaching method enhanced active and rich learning, critical reflection and engagement and may be appropriate for use in nursing education. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1471595319306249#! |