Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Transparency of assessment decision-making when students are not meeting required levels of proficiency in clinical practice (2020) |
Auteurs : | Simon Cassidy ; Michaël Coffey ; Fiona Murphy |
Type de document : | Article |
Dans : | Nurse Education in Practice (Vol. 43, February 2020) |
Article en page(s) : | 102711 |
Note générale : | https://doi.org/10.1016/j.nepr.2020.102711 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Echec scolaire ; Enseignement infirmier ; Equité ; Infirmiere enseignante ; Niveau de compétence ; Pratique clinique ; Prise de décision ; Prise de responsabilités ; Rétroaction |
Résumé : | This paper discusses the context of assessing nursing and midwifery students who are not meeting required levels of proficiency in clinical practice. The paper then outlines an action plan protocol designed to assist supervisors and assessors examine the credibility of their assessment decisions in these circumstances. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1471595318302026 |