Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Using storytelling in nurse education: The experiences and views of lecturers in a higher education institution in the United Kingdom (2020) |
Auteurs : | Julie Attenborough ; Stephen Abbott |
Type de document : | Article |
Dans : | Nurse Education in Practice (Vol. 44, March 2020) |
Article en page(s) : | 102762 |
Note générale : | https://doi.org/10.1016/j.nepr.2020.102762 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Élève infirmier ; Enseignement supérieur ; Identité professionnelle ; Narration ; Programme d'enseignement ; Royaume Uni |
Résumé : |
Highlights :
Storytelling plays an important role in promoting nursing internationally. Lecturers experienced storytelling as reinforcing their identity as nurses. Storytelling remains an invisible part of the curriculum. Storytelling encourages empathic feelings and has significant implications for education and practice. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1471595319302446 |