Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Effects of Auditory Training on Electrophysiological Measures in Individuals with Autism Spectrum Disorder (2020) |
Auteurs : | Erin C. Schafer ; Kamakshi V. Gopal ; Lauren Mathews |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the American Academy of Audiology (JAAA) (Vol. 31, n° 2, February 2020) |
Article en page(s) : | p. 96-104 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Entrainement auditif ; Potentiel évoqué auditif (PEA) ; Potentiels évoqués auditifs du tronc cérébral (ABR) ; Trouble du spectre autistique (TSA) |
Résumé : |
Identifying objective changes following an auditory training program is central to the assessment of the programs efficacy.
This study aimed (1) to objectively determine the efficacy of a 12-week auditory processing training (APT) program in individuals with autism spectrum disorder using auditory evoked potentials (AEPs) and (2) to identify the top central AEP predictors of the overall score on the Test of Auditory Processing Skills-3 (TAPS-3), the primary behavioral outcome measure of the APT program published in our earlier article. |
Disponible en ligne : | Oui/Non |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/2157-3107_2020_02?context=search#/10.3766-jaaa.18063 |