Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Test-Retest Reliability and Minimal Detectable Change of Randomized Dichotic Digits in Learning-Disabled Children: Implications for Dichotic Listening Training (2018) |
Auteurs : | Mohammad Ebrahim Mahdavi ; Akram Pourbakht ; Akram Parand ; et al. |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the American Academy of Audiology (JAAA) (Vol. 29, n°3, March 2018) |
Article en page(s) : | p. 223-232 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Chiffre ; Fiabilité d'un testAutres descripteurs Ecoute dichotique |
Résumé : | Evaluation of dichotic listening to digits is a common part of many studies for diagnosis and managing auditory processing disorders in children. Previous researchers have verified test-retest relative reliability of dichotic digits results in normal children and adults. However, detecting intervention-related changes in the ear scores after dichotic listening training requires information regarding trial-to-trial typical variation of individual ear scores that is estimated using indices of absolute reliability. Previous studies have not addressed absolute reliability of dichotic listening results. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/2157-3107_2018_03?context=search#/10.3766-jaaa.16134 |