Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | The Parsing Syllable Envelopes Test for Assessment of Amplitude Modulation Discrimination Skills in Children: Development, Normative Data, and Test‐Retest Reliability Studies (2018) |
Auteurs : | Sharon Cameron ; Nicky Chong-White ; Kiri Mealings |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the American Academy of Audiology (JAAA) (Vol. 29, n°2, February 2018) |
Article en page(s) : | p. 151-163 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Dyslexie ; Trouble du traitement auditif (APD)Autres descripteurs Modulation d'amplitude |
Résumé : |
Background:
Intensity peaks and valleys in the acoustic signal are salient cues to syllable structure, which is accepted to be a crucial early step in phonological processing. As such, the ability to detect low-rate (envelope) modulations in signal amplitude is essential to parse an incoming speech signal into smaller phonological units. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://research.ebsco.com/c/zz54du/search/publication-results?id=42949&limiters=None&q=jaaa |