Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | The Phoneme Identification Test for Assessment of Spectral and Temporal Discrimination Skills in Children: Development, Normative Data, and Test‐Retest Reliability Studies (2018) |
Auteurs : | Sharon Cameron ; Nicky Chong-White ; Kiri Mealings ; et al. |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the American Academy of Audiology (JAAA) (Vol. 29, n°2, February 2018) |
Article en page(s) : | p. 135-150 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Approche catégorielle ; Perception de la parole ; Trouble du traitement auditif (APD)Autres descripteurs Traitement temporel |
Résumé : |
Background:
Previous research suggests that a proportion of children experiencing reading and listening difficulties may have an underlying primary deficit in the way that the central auditory nervous system analyses the perceptually important, rapidly varying, formant frequency components of speech. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://research.ebsco.com/c/zz54du/search/publication-results?id=42949&limiters=None&q=jaaa |