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Titre : | Speech Recognition in Nonnative versus Native English-Speaking College Students in a Virtual Classroom (2017) |
Auteurs : | Dorothy Neave-DiToro ; Adrienne Rubinstein ; Arlene C. Neuman |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the American Academy of Audiology (JAAA) (Vol.28, n°5, May 2017) |
Article en page(s) : | p. 404-414 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Acoustique ; Apprentissage de la langue ; Audition ; Bilinguisme ; Bruit ; Classe ; Étranger ; Langue maternelle ; Reconnaissance de la parole ; UniversitésAutres descripteurs Reverberation |
Résumé : | Limited attention has been given to the effects of classroom acoustics at the college level. Many studies have reported that nonnative speakers of English are more likely to be affected by poor room acoustics than native speakers. An important question is how classroom acoustics affect speech perception of nonnative college students. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/2157-3107_2017_05?context=search#/10.3766-jaaa.15077 |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
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Journal of the American Academy of Audiology (JAAA). Vol.28, n°5 (May 2017) | Périodique papier | Ixelles | Rez | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |