Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Détail de l'auteur
Auteur Edward F. Redish |
Documents disponibles écrits par cet auteur
trié(s) par (Pertinence décroissant(e), Titre croissant(e)) Affiner la recherche
Article
Making meaning with math in physics requires blending physical conceptual knowledge with mathematical symbology. Students in introductory physics classes often struggle with this, but it is an essential component of learning how to think with ma[...]DisponibilitéExemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité The Physics Teacher. 6/59 (Septembre 2021) Périodique papier Louvain-la-Neuve Etagère des revues Prêt autorisé
DisponibleArticle
Edward F. Redish, Auteur |Learning to use math in science is a non-trivial task. It involves many different skills (not usually taught in a math class) that help blend physical knowledge with mathematical symbology. One of these is the idea of quantificationthat physica[...]DisponibilitéExemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité The Physics Teacher. 7/59 (Octobre 2021) Périodique papier Louvain-la-Neuve Etagère des revues Prêt autorisé
DisponibleArticle
An important step in learning to use math in science is learning to see symbolic equations not just as calculational tools, but as ways of expressing fundamental relationships among physical quantities, of coding conceptual information, and of o[...]DisponibilitéExemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité The Physics Teacher. 8/59 (Novembre 2021) Périodique papier Louvain-la-Neuve Etagère des revues Prêt autorisé
DisponibleArticle
Edward F. Redish, Auteur |The key difference between math as math and math in science is that in science we blend our physical knowledge with our knowledge of math. This blending changes the way we put meaning to math and even the way we interpret mathematical equations.[...]DisponibilitéExemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité The Physics Teacher. 5/59 (May 2021) Périodique papier Louvain-la-Neuve Etagère des revues Prêt autorisé
Disponible