Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Relationship Between Sensory Processing and Pretend Play in Typically Developing Children. (2018) |
Auteurs : | Tara Roberts, Auteur ; Karen Stagnitti, Auteur ; Ted Brown, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | American journal of occupational therapy (Vol. 72, n° 1, January/February 2018) |
Article en page(s) : | pp.1-8 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enfant (6-12 ans) ; Équilibre postural ; Posture |
Mots-clés: | Jeu et accessoires de jeu ; Sensation |
Résumé : | OBJECTIVE. We sought to investigate the relationship between sensory processing and pretend play in typically developing children. METHOD. Forty-two typically developing children ages 5--7 yr were assessed with the Child Initiated Pretend Play Assessment and the Home and Main Classroom forms of the Sensory Processing Measure (SPM). RESULTS. There were significant relationships between elaborate pretend play and body awareness (r = .62, p |
Accès : | Article disponible sur CINAHL via le proxy de la HE Vinci |
Disponible en ligne : | Oui |